Prometni policisti bodo med 23. in 29. julijem 2018 izvajali poostren nadzor tovornih vozil in avtobusov. Nadzor bo hkrati potekal v večini evropskih držav, namen akcije Truck & Bus pa je zmanjšanje števila kršitev cestnoprometnih predpisov pri prevozu tovora ter potnikov.

V času poostrenega nadzora bodo policisti pozorni predvsem na kršitve, ki so povezane s trajanjem vožnje ter obveznimi počitki in odmori voznikov, manipulacijami z zapisovalnimi napravami (tahografi) in tehnično brezhibnostjo vozil. Preverjali bodo tudi ustreznost listin in pravilno nalaganje in pritrditev tovora ter preobremenjenost vozil, morebitno uporabo mobilnih telefonov med vožnjo in uporabo varnostnega pasu. Prav v zvezi z (ne)uporabo varnostnega pasu je namreč skrb vzbujajoč podatek Javne agencije RS za varnost prometa, ki ugotavlja, da so vozniki tovornih vozil in avtobusov med najbolj tveganimi vozniki v prometu. Njihovi rezultati opazovanja pripetosti so pokazali, da vozniki tovornih vozil v povprečju uporabljajo varnostni pas v 67 odstotkih (potniki na sprednjih sedežih v tovornih vozilih v povprečju v 63 odstotkih), vozniki avtobusov pa v povprečju le v 36 odstotkih.

Evropsko usklajeno akcijo koordinira Tispol, evropska mreža prometnih policij, v Sloveniji pa so opisane aktivnosti del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa.

 

Po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa se je lani na slovenskih cestah zgodilo 2.294 prometnih nesreč, od tega so bile tri smrtne žrtve med vozniki tovornih vozil. Med vozniki in potniki v avtobusih ni bilo smrtne žrtve. V prometnih nesrečah z udeležbo voznikov tovornih vozil in avtobusov v zadnjih petih letih izstopa predvsem število smrtnih žrtev zaradi neprilagojene hitrosti. Število umrlih voznikov tovornih vozil v lanskem letu ostaja enako, za 12 % se je povečalo število voznikov tovornih vozil kot povzročiteljev prometnih nesreč za (lani 1.512, v letu 2015 pa 1.356). Med povzročitelji prometnih nesreč voznikov tovornih vozil se je povečal tudi delež tujih povzročiteljev voznikov tovornih vozil, ki je v lanskem letu znašal 39 % vseh prometnih nesreč s tovornimi vozili (587 prometnih nesreč). V letošnjem letu je zabeležena ponovna rast števila tujih povzročiteljev kot voznikov tovornih vozil na 41 % (333 prometnih nesreč od skupno 809 prometnih nesreč). Največ prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil se je v letu 2017 zgodilo na cestah v naselju (49 %). Največ najhujših – smrtnih prometnih nesreč se je zgodilo na avtocestnem omrežju, in sicer skupaj kar 8 oz. 42 %. V letu 2017 je v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozil, umrlo devet udeležencev (v letu 2016 pa 14, leto pred tem 17). Od 9 umrlih so bili trije vozniki tovornih vozil, trije pešci, dva potnika in voznik osebnega avtomobila.